Panaszkezelés
I. Intézményi panaszkezelési alapelvek
1. A képző intézmény rendelkezik panaszkezelési szabályzattal annak érdekében, hogy a panaszokat átlátható és hatékony módon lehessen kezelni.
2. A panaszkezelési szabályzat nyilvános dokumentum, a hallgatók elégedettségének és igényeinek magasabb szintű kielégítése érdekében.
3. A panaszok kezelése diszkrimináció-mentes, azaz a panaszokat és a panaszosokat bármilyen megkülönböztetés nélkül, egyenlően, azonos eljárás keretében és szabályok szerint kezeli az intézmény minden munkatársa.
4. A képző intézmény szakmai vezetője kiemelt figyelmet fordít a minőségi panaszkezelés biztosítására, ezért az egyes panaszügyek lezárását követően a panaszkezelési folyamat teljes egészének tekintetében elemző tevékenységet folytat, amelynek során egy panasznyilvántartásban többek között vizsgálja a panaszok átfutási idejét különféle szempontok szerinti bontásban, a panaszok számát, az egyes szolgáltatásokhoz kapcsolódó reklamációkat, a hallgatók panaszkezeléssel kapcsolatos általános elégedettségét, illetve egyes konkrét panaszügy vonatkozásában az ügyfél-elégedettséget.
5. A képző intézmény szakmai vezetője minden esetben tájékoztatja a panasztevőt, hogy a panasz elutasítása esetén milyen szervhez, hatósághoz, vagy bírósághoz fordulhat.
II.1 A panaszok kivizsgálásának és kezelésének módja ügyfelektől érkező panaszok esetén 1. A szóbeli csatornán érkezett panaszt – legyen az személyes megkeresés vagy telefonon történt bejelentés - a Recepció a panasznyilvántartó űrlap kitöltése révén rögzíti, és amennyiben a panasz természete ezt megengedi, szóban kínál megoldást a panaszosnak. Amennyiben a felajánlott megoldást a panaszos elfogadja, az űrlapon feltüntetik a megoldást és a panaszos beleegyezésének tényét, majd az intézmény szabályainak megfelelően iktatják a panasznyilvántartó űrlapot. A panaszos ügy elintézése nyomán történhet helyesbítő vagy megelőző vezetői intézkedés, a PDCA elv érvényesítése mellett.
2. Amennyiben a szóbeli csatornán érkezett panaszra a panasz természetéből adódóan a Recepció nem kínálhat gyors és mindkét fél számára kielégítő megoldást, vagy ha a panaszos nem kíván élni a Recepció által felajánlott megoldással, akkor a panaszost arra kéri a Recepció, hogy írjon egy írásbeli kérvényt reklamációjával kapcsolatban, melyet első fórumon a Recepció, esetleges egyet nem értés esetében pedig az intézmény vezetője bírál el. A panaszos kérvényére a Recepció illetve az ügyvezető 8 napon belül írásban válaszol, melyet postai úton juttat el a panaszoshoz. A reklamációt és az arra adott hivatalos választ a Recepció az intézmény szabályainak megfelelően iktatja. A panaszos ügy elintézése nyomán történhet helyesbítő vagy megelőző vezetői intézkedés, a PDCA elv érvényesítése mellett.
3. Írásos panasz érkezése esetén a Recepció, illetve az ügyvezető írásban válaszol a panaszosnak, lehetőség szerint többféle megoldást kínálva problémája megoldására. A reklamációt és az arra adott hivatalos választ a Recepció az intézmény szabályainak megfelelően iktatja. A panaszos ügy elintézése nyomán történhet helyesbítő vagy megelőző vezetői intézkedés, a PDCA elv érvényesítése mellett.
Az intézmény oktatói és adminisztratív munkatársai azt a célt követik, hogy az ügyfelekkel kialakított kapcsolat probléma- és reklamációmentes legyen, és a lehető leggyorsabban és legpontosabban vizsgálnak ki minden reklamációt.
II.2 A panaszok kivizsgálásának és kezelésének módja munkatársaktól érkező panaszok esetén
A panasz a vezetéshez érkezhet közvetlenül vagy munkatárs közvetítésével, szóban vagy írásban. Panaszoshoz vagy közvetítőhöz köthető panaszokat az intézmény vezetője minden esetben kivizsgálja és személyesen vagy a munkatárson keresztül rendezi azt. Az intézmény vezetője megpróbálja a panaszt a panasz megszűnéséig rendezni, vagy ha ez nem lehetséges, a rendezés akadályait közölni. Jogszabályba ütköző vagy veszélyt jelentő panaszt a panasz megszűnéséig kell rendezni.
E-mail: info@rian4you.hu Telefon: 06(27)349670 Mobil elérhetőség: 06(20)3430820 Beiratkozás: Dunakeszi, Verseny u. 8-10. Ügyfélszolgálat: Iroda nyitvatartása hétfőtől csütörtökig 09.00-12.00 és
16.00-18.30 között.
Postacím: 2120 Dunakeszi, Márton Áron u. 27. Nyilvántartási szám: B/2020/004531
© 2001 PONTHU 2001. Informatikai Bt. All rights reserved.
|